آی آدمها

 

آی آدمها که بر ساحل نشسته

شاد و خندانید

یک نفر در آب دارد می سپارد جان...

 

دیروز غروب کنار خیابون ، راکب مصدوم موتور سیکلتی رو دیدم که پای زخمی و خونینش رو با دو دست میفشرد و صورتش پر  از چروک حاصل از درد بود.موتورش روی زمین پهن شده بود و خیابون هم طبعا دچار ترافیک.اما کسی نه جلو می رفت  نه کاری می کرد.

چند روز پیش هم که زیر پل مدیریت تهران یه پسر دانشجو با ضربات متعدد چاقو، اونم وسط روز ! توی ازدحام مردم!جلوی چشم همه!!  دختر دانشجویی رو که به خواستگاریش  جواب  "نه " داده بود به قتل رسونده باز هم کسی دخالتی نکرده. همه هم فقط  ایستادن و بدون خرید بلیط ! فیلم اکشن-جنایی تماشا کردن.

کاری به تبعات قانونی و حقوقی دخالت نابجا در امور شخصی مردم و دردسر های بعدیش ندارم ( که یه روزی ، بخاطر اینکه جلوی یه آقای مست وایسادم و نذاشتم توی خیابون نامزدش رو زیر مشت و لگد له کنه ، یه دوست عزیز  کلی  بهم پرخاش کرد و رسما بهم گفت : به تو مربوط نبوده !! )  . ولی میخوام بپرسم  چی  به ما مربوطه؟ اصلا چی به آدم مربوطه؟ چی شده که روز روشن یه دختر دانشجو رو  با چاقو !! میزنن و می کشن ، ولی به ما مربوط نمیشه؟؟؟ 

به قول دوست خوبم "سعید" توی یکی از شعرای قشنگش:

ما هیچ ، ما نگاه

همچون مترسکی ، بی شال و بی کلاه... 

 

حاشیه: 

خوب...متاسفانه خبر کشته شدن قویترین مرد ایران به دست سه جوان چاقو به دست ! ( که عکسهاشون لاغر تر و مردنی تر از این نشونوشون میاد که بتونن سه نفری  یه گربه رو بکشن چه برسه به مرحوم داداشی-قویترین مرد ایران )  ، مثل باد توی روزنامه تلویزیون و سایت ها و... دست به دست شد.چی بگم؟ بگم ما هنوز مثل بربرها با چاقو و خنجر  به مردم حمله میکنیم؟هنوز فرهنگ ما اینهمه پایینه ؟

کاش بجای  شعر " هنر  نزد ایرانیان است ( بود ) و  بس  "  میشد  بنویسیم  : 

ادب  نزد  ایرانیان... 

آخه  کو؟کجاس؟ وقتی  نه فرهنگ رانندگی داریم، نه فرهنگ رفت و  آمد و نه فرهنگ خرید و غذاخوردن و مطالعه و ...   کدوم هنر و ادب  نزد ایرانیان  است؟ نزد کدوم ایرانیان؟ به چی  مینازیم؟ وقتی  هنوز  فرهنگ ما  فرهنگ دعوا و فحش و چاقو کشی و عبور  از چراغ قرمز و عدم شستن دست ها  هنگام غذا خوردن و اهتمام جدی به غیبت و دروغ و کلک و هزاربدبختی دامنگیر دیگه س ؟ 

باید  خجالت بکشیم از  ایرانیانی که باعث تولد اون مصراع  شدن. ما ایرانی های  خوبی  نیستیم ...  اصلا  نیستیم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد